Invalidiliiton järjestöasiantuntija Hanna Lahti.
Teen työtä yhdenvertaisen ja esteettömän Suomen puolesta Länsi-Suomessa kolmen pohjalaismaakunnan alueella. Tuen myös alueen invalidiyhdistysten toimintaa osaltani.

Työalueeseeni kuuluvat Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnat. Alueella toimii 20 invalidiyhdistystä. Työssäni tuen yhdistysten toimintaa kouluttamalla sekä tekemällä yhteistyötä alueen yhdistysten hallitustoimijoiden ja muiden luottamushenkilöiden kanssa. Mahdollistan osaltani myös alueen yhdistysten yhteistoimintaa erilaisten tapahtumien ja verkostojen kautta.

Seuraan ajankohtaisia vammaisiin vaikuttavia asioita ja tuon esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden näkökulmaa esiin eri verkostojen, työryhmien ja tapahtumien kautta. Olen esimerkiksi Etelä-Pohjanmaalla mukana sote-uudistushankkeiden yhteisessä ohjausryhmässä toisena järjestöjen edustajana (v. 2020-2022). Pohjanmaalla toimin vammaisjärjestöjen edustajana Pohjanmaan liiton alaisessa Pohjanmaan järjestöneuvottelukunnassa (v. 2019-2021) sekä Vaasa-Laihia yhteistoiminta-alueen Omannäköistä elämää -henkilökohtaisen budjetoinnin kokeiluhankkeen ohjausryhmässä (v. 2020-2021).

Työpisteeni sijaitsee Seinäjoen keskustassa Järjestötalolla. Koska työni on hyvin liikkuvaa, kannattaa tapaamisesta sopia aina etukäteen.

Twitter @hannaelahti