YK:n vammaissopimus käyttöön -koulutus

Kurssi on tarkoitettu vammaisille henkilöille ja heidän omaisilleen, vammaisjärjestöjen työntekijöille ja luottamusmiehille sekä muille kiinnostuneilla. Kurssin hinta on 10 € Invalidiliiton jäsenyhdistysten ja Kynnyksen jäseniltä, 20 € vammaisneuvostojen jäseniltä ja 40 € muilta.

Lähipäivä

22.3.2017 klo 12-17 Oulussa pidettävän lähipäivän aikana saat ajankohtaista tietoa sopimuksesta ja tutustut verkkokurssiin ja oppimisalusta Moodleen.

Verkkokurssi

27.3.-30.4.2017 välisenä aikana pidettävällä verkkokurssilla tutustut sopimuksen sisältöön, merkitykseen ja historiaan, tunnistat vammaisten ihmisten oikeudet ja opit keinoja niiden edistämiseksi.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Tänä vuonna perehdytämme jäsenistöä ja muita kiinnostuneita erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen (sote-uudistus). Invalidiliiton sote-kiertue jalkautuu jokaiseen 18 maakuntaan. Koulutuskalenterista näet kiertueen ajat ja paikat.