kuva, jossa kalenteri kyniä ja kukkia pöydällä

Ajankohtaisia uutisia ja tapahtumia Harvinaiset-yksikössä.

Harvinaiset-yksikön uutiskirje

>> Lue uusin uutiskirje tästä

>> Tilaa harvinaisten uutiskirje täältä

Tulevia tapahtumia

Sisarustapaaminen

Harvinaissairaiden sisarukset tapaavat liikunnallisessa päivässä lauantaina 1.2.2020 klo 12-17 Vaajakoskella. Tapaaminen on tarkoitettu 12-17-vuotialle nuorille, joiden perheessä sisarus sairastaa harvinaista sairautta tai epilepsiaa. Tapaamisessa pohditaan mikä ihastuttaa ja vihastuttaa sisaruudessa, sekä vietetään kivaa aikaa toisten nuorten kanssa seinäkiipeilyn tai minigolffin parissa. Tapaaminen on maksuton ja siihen sisältyy ruokailu sekä yhteiskuljetus Jyväskylän keskustasta tapahtumapaikalle Liikuntakeskus Hutunkiin. Ilmoittautuminen  tapaamiseen täältä >>

Tapaamisen mainos löytyy täältä (pdf) >>

Vaikuta harvinaisena -koulutus Helsingissä

Harvinaissairaille ja heidän läheisille tarkoitettu koulutus asiakasosallisuudesta perjantaina 7.2.2020 Allergiatalolla Helsingissä.

Katso lisätiedot tapahtumakalenterista ja ilmoittaudu mukaan täältä >>

Vaikuta harvinaisena -koulutus Oulussa

Harvinaissairaille ja heidän läheisille tarkoitettu koulutus asiakasosallisuudesta perjantaina 21.2.2020 Scandic City -hotellissa Oulussa.

Katso lisätiedot tapahtumakalenterista ja ilmoittaudu mukaan täältä >>

Talvi Tammelassa -luontoviikonloppu

Oletko halunnut kokeilla luontoretkeilyä talvella? Kiinnostavatko talvilajit sinua tai haluaisitko kokeilla valmistaa ruokaa nuotiolla? Luontoviikonloppu on suunnattu harvinaissairaille aikuisille ja se järjestetään 6.-8.3.2020 (pe-su) kahden kansallispuiston välissä Tammelassa, Kanta-Hämeessä. Unohtumattoman eräkokemuksen tarjoavat yhteistyössä Luonto kaikille-hanke, Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö ja CP-liitto.  Hae 3.2.2020 mennessä tästä >>

Tapaamisen mainos löytyy täältä (pdf) >>

Perthes-tapaaminen

Harvinaiset-yksikkö järjestää yhteistyössä Perthes-yhdistyksen kanssa tapaamisen perthesin tautia sairastaville ja heidän läheisille. Tapaaminen järjestetään 18.-19.4.2020 (la-su) Kylpylähotelli Peurungassa Laukaalla. Tapaaminen sisältää vertaisuutta, yhdessäoloa ja monipuolista sekä hauskaa tekemistä kaiken ikäisille.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot päivitetään tammikuun aikana.