kuva, jossa kalenteri kyniä ja kukkia pöydällä

Uutisia ja tapahtumia Harvinaiset-yksikössä.

Kevään tapahtumat

Poikkeusolosuhteet ja koronavirus siirtää lähitapahtumat myöhempään ajankohtaan. Kaikki Invalidiliiton järjestämät lähitapaamiset on peruttu kesäkuun loppuun asti. Sen sijaan olemme lisänneet verkossa tapahtuvia luentoja ja koulutuksia, joihin kannattaa tutustua.  Työskentelemme etänä, joten Harvinaiset-yksikön toiminta jatkuu normaalisti etäyhteyksiä käyttäen. Ollaan yhteydessä!

Lue lisää koronatilanteen vaikutuksista Invalidiliiton toiminnassa >>

Asiakasosallisuutta harvinaisille -webinaari

Verkkoluennolla 15.4 klo 15-16 kuulet harvinaissairauksien kansallisesta ohjelmasta, asiakasraatien toiminnasta ja harvinaissairaiden osallistumismahdollisuuksista.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 13.4 mennessä täältä >>

Vertaischateja harvinaisille Tukinet.net -sivustolla

Tule mukaan keskustelemaan, jakamaan kokemuksiasi, kysymään ja saamaan vertaistukea muilta harvinaisilta ja harvinaisten läheisiltä. Keskustelut käydään Tukinet.net -sivustolla anonyymisti.

• Harvinaisperheiden vertaischat ke 15.4. klo 18.-19.30
  • Harvinaisten 18-30 v. nuorten vertaischat ke 22.4. klo 18.-19.30
  • Harvinaisten aikuisten vertaischat ke 29.4. klo 18.-19.30

Katso lisätiedot ja osallistumisohjeet chateihin.

Hyvinvointia tukevia webinaareja

30.3 fysioterapeutti ja ratkaisukeskeinen terapeutti Outi Kainunkangas kertoo hyvinvoinnin edistämisestä.
Hyvinvointia kotisohvalta webinaarin tallenteeseen pääset tästä >>

1.4 diplomiravintoneuvoja Hanna Varjonen kertoo ravitsemuksen ja suoliston hyvinvoinnin merkityksestä vastustuskykyyn. Tallenne julkaistaa myöhemmin.

Kotoilu ja nautiskelu tässä tilanteessa -webinaari maanantaina 6.4 klo 14-15.30. Näkövammainen yrittäjä ja äänikäsittelijä Tuomo Burman kertoo, miten voit hyödyntää äänikirjoja, musiikkia ja luontoa omien ideoiden kautta ja mitä voit tehdä oman jaksamisen ja voimaantumisen tueksi poikkeustilanteessa. Tallenne julkaistaan myöhemmin.

Invalidiliiton verkkovälitteiset toiminnot

Kevään aikana on tarjolla laaja kirjo erilaisia verkkokoulutuksia, luentoja ja osallistumismahdollisuuksia. Kaikki nämä löydät Invalidiliiton tapahtumakalenterista täältä >>

Harvinaiset-yksikön uutiskirje

>> Lue uusin uutiskirje tästä