Verkkokurssi Julkista esteettömyyttä

Verkkokurssilla tutustut julkiseen rakentamiseen liittyvään keskeiseen lainsäädäntöön ja opit keinoja esteettömyyden edistämiseksi.

Kurssi kestää 9.10.- 5.11.2017.
Jäsenetuhinta 10 €, vammaisneuvoston jäsenet 20 € ja muut 40 €.

Ilmoittautuminen 2.10. mennessä tästä.

Verkkokurssi suoritetaan netissä. Tarvitset internet- ja sähköpostiyhteyden. Verkkokurssin käyminen ei vaadi erityisiä teknisiä taitoja. Ohjaajat myös auttavat pulmatilanteissa. Verkkokurssit tarjoavat helpon ja halvan tavan opiskella. Voit opiskella silloin kun itse haluat. Toki kurssi alkaa tiettynä päivänä ja etenee viikoittain. Sinä itse kuiten­kin päätät koska teet tehtävät ja luet materiaalin. Vaikka opiskelu tapahtuu kotonasi tietokoneen ääressä, et ole yksin. Kurssikaverei­hin tutustut kurssin aikana ja voitte vaihtaa ajatuksia kurssin keskustelupalstoilla.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Esteettömyys

Esteettömyydessä on kyse ihmisten moninaisuuden huomioonottamisesta rakennetun ympäristön suunnittelussa ja toteuttamisessa. Se merkitsee palvelujen saavutettavuutta, välineiden käytettävyyttä, tiedon ymmärrettävyyttä ja mahdollisuutta osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon.