Esteettömyysasiantuntija Ari Kurppa Invalidiliiton Esteettömyyskeskuksesta kertoo rakennetun ympäristön esteettömyyden historiasta Invalidiliiton maksuttomassa webinaarissa 23.8.2017 klo 15-16.

Ilmoittaudu viimeistään 18.8. tästä.

Webinaari on internetissä toteutettu koulutus, johon sekä luennoitsija että osallistujat liittyvät omalta tietokoneeltaan. Pääset mukaan webinaariin klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet.
Osallistuminen on helppoa ja maksutonta.  Osallistumiseen et tarvitse maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Kysymyksiä voi luennon lopussa tehdä chatin kautta.

Koulutuksia ja tapahtumia

Invalidiliiton koulutuksen tavoitteena on edistää jäsenistön ja muiden fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä tukea yhdistysten toimintaa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja ja tilauskoulutusta eri kohderyhmille.

Esteettömyys

Esteettömyydessä on kyse ihmisten moninaisuuden huomioon ottamisesta rakennetun ympäristön suunnittelussa, toteuttamisessa ja kunnossapidossa. Esteettömät ympäristöt yhdessä saavutettavien palvelujen, käytettävien välineiden ja ymmärrettävän tiedon kanssa mahdollistavat yhdenvertaisen osallisuuden toteutumisen.