Esteeton.fi

Esteeton.fi -sivut ovat uudistuneet. Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn verkkosivut ovat nyt osa Invalidiliiton verkkosivuja.

Esteettömyyskeskus ESKEn verkkosivuja selataan sivun ylälaidan alasvetovalikosta Esteettömyys. ESKEn verkkosivut on jaettu kuuteen eri kokonaisuuteen: Esteettömyyskeskus ESKE, Julkinen rakennus, Asunto, Ulkoalue, Saavutettavuus ja Joukkoliikenne.

Esteettömyys kuuluu kaikille

Esteettömyydessä ja saavutettavuudessa on kyse ihmisten moninaisuuden huomioimisesta. Tämä koskee niin rakennettua ympäristöä kuin esimerkiksi palveluja, viestintää ja asenteita.

Esteettömyys ja saavutettavuus yhdessä takaavat jokaiselle yhdenvertaiset mahdollisuudet osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnassa. Esteettömät ja saavutettavat ratkaisut sopivat kaikille ihmisille.

Termillä esteettömyys viitataan fyysiseen ympäristöön, kuten rakennuksiin, ulkoalueisiin ja liikennevälineisiin. Termillä saavutettavuus tarkoitetaan verkko- ja muiden palvelujen sekä viestinnän soveltuvuutta kaikille. Toisinaan käytetään ainoastaan termiä esteettömyys, mutta sillä tarkoitetaan laajasti esteettömyyttä ja saavutettavuutta.

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn asiantuntijat tarjoavat:

• neuvontaa
  • konsultointia
  • kartoituksia
  • koulutusta
  • tietoa

ESKEssä vaikutamme esteettömyyden ja saavutettavuuden edistämiseen yhteiskunnassa. Vastaamme mielellämme esteettömyyteen ja saavutettavuuteen liittyviin kysymyksiin.

ESKEn ajankohtaisia asioita voit seurata:

ESKEn verkostoseminaari 2018 järjestetään keskiviikkona 14.3.2018 klo 10.00-15.30, Valkeassa talossa. Lisätietoa verkostoseminaarista ja ilmoittautuminen

Saavutettavuuskartoittajan peruskurssi -pilottikoulutus järjestetään 23.-25.4. sekä 21.5.2018, Invalidiliitossa. Lisätietoa, ohjelma ja hakuohjeet.