Voimaannu vammaisena naisena

Naistyön tavoitteena on herättää keskustelua vammaisten naisten asemasta ja innostaa vammaisia naisia toimimaan yhteisten asioiden edistämiseksi.

Invalidiliiton naistyö

Invalidiliitolla on naistyötä monella eri tasolla. Valtakunnallisessa vammaisjärjestöjen verkostossa on Invalidiliiton edustaja, ja Invalidiliiton naistyön yhteyshenkilö pyrkii tuomaan naisnäkökulmaa Invalidiliiton vaikuttamistoimintaan ja työryhmiin. Tavoitteena on  herättää keskustelua vammaisten naisten asemasta ja innostaa vammaisia naisia toimimaan yhteisten asioiden edistämiseksi. Naistyön yhteyshenkilönä toimii Sanna Leppäjoki-Tiistola, p. 044 765 0579.

Invalidiliiton naistyön tasot

Naistyö Invalidiliiton aluetoiminnassa ja jäsenyhdistyksissä

Naisnäkökulma on syytä huomioida myös alueellisessa ja maakunnallisessa vaikuttamistyössä. Invalidiliiton järjestöasiantuntija tukee jäsenyhdistysten alueellista naistyötä ja –toimintaa.

Jäsenyhdistykset voivat vaikuttaa naisasioihin ja järjestää naistoimintaa myös paikallisesti. Lisätietoja jäsenyhdistysten toiminnasta saat ottamalla yhteyttä suoraan yhdistykseen.

Linkit aluetoiminnan sivuille ja jäsenyhdistysten yhteystietoihin löydät oikeasta sivupalkista.

OlenNainen

OlenNainen on vammaisjärjestöjen naisverkoston toimittama tavoiteohjelma, joka haluaa muistuttaa, että vammainen nainen on otettava huomioon aktiivisena toimijana eikä hoivattavana objektina.
fin sve eng rus (pdf)

Kirjallisuutta, opinnäytetöitä ja linkkejä

Vammainen nainen ja väkivalta

Kansainvälisiä naisten asioita