Hei sinä.

Lahjoittajana olet se sisäpiiriläinen, johon suhtaudumme kuin hyvään ystävään tai työkaveriin.

Lahjoituksellasi on tehty pieniä ja suuria ihmeitä: kauan odotettu avustajakoira aloittaa työnsä arjen sankarina, vaikeavammaiset nuoret ylittävät itsensä vertaisryhmässä ja heidän vanhempansa löytävät uusia ratkaisuja arjen haasteisiin.

Invalidiliitto vaikuttaa myös yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja edistää esteettömyyttä, yhdenvertaisuutta sekä vammaisten ja osatyökykyisten työllistymistä.

Saavutuksia on kuitenkin vaikea luetella kattavasti, koska Invalidiliiton työtä tehdään monella taholla ja monin tavoin yhtä aikaa. Voit kuvitella: sinunkin päivääsi kuuluu erilaisia toimintoja, ja esimerkiksi nauttimasi välipala mahdollistaa sen, että jaksat liikkua ja harrastaa, vaikka et ehkä pidäkään syömistä varsinaisena saavutuksena.

Samoin esimerkiksi se, että Invalidiliitto edistää ja tukee vammaisten ja osatyökykyisten työllistymistä, ei ole sinänsä saavutus. Käytännössä se silti mahdollistaa onnistumisen ja hyvinvoinnin edellytykset kenties tuhansille vammaisille ihmisille.

Lue 2020 päättyneen työelämävalmennuksen saavutuksista.

Tämä esimerkki on vain yksi pisara meressä, joka koostuu tärkeistä kannanotoista, lausunnoista, tutkimuksista, vahvasta vaikuttamistyöstä ja omille jäsenille suunnatuista tukipalveluista.

Ajankohtaista lisätietoa löydät sivustoltamme.

Tilaa lahjoittajille tarkoitettu uutiskirjeemme tästä linkistä.

MUISTA:

Jokainen esimerkki on osoitus työstä, jota Invalidiliitto tekee sinun avullasi. Jokaisen esimerkin taustalla on yhteiskunnallisiin päätöksiin vaikuttava ja vahva Invalidiliiton asiantuntija. Ja lopulta; jokaisen esimerkin takana on vamman kanssa elävä ihminen, jolla on sinun ansiostasi mahdollisuus osallistua, liikkua ja elää täysipainoista elämää.

Yhdenvertainen ja esteetön tulevaisuuden Suomi on yhteinen tavoitteemme. Kiitos kun autat.

Full width quote
Quote text
Se, että Invalidiliitto on olemassa ja toimii arjessa, se on suuri lohtu – joku tekee tätä työtä mun rinnalla!
Other ways to help text

Olet mukana luomassa parempaa tulevaisuutta

Invalidiliittoon kuuluu 144 jäsenyhdistystä, joiden jäseninä taas on noin 27 000 ihmistä. Invalidiliiton tukijana olet mukana edistämässä heidän ja heidän läheistensä hyvinvointia monin tavoin, nyt ja tulevaisuudessa.

Esimerkiksi näin:

Eduskunnan apulaisoikeusasiamies totesi vuonna 2020 avustajakoirien olevan lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineitä. Lausuntoa edelsi Invalidiliiton määrätietoinen vaikuttamistyö, joka johti lupaukseen paremmasta tulevaisuudesta: enemmän toimivalla mallilla koulutettuja avustajakoiria, enemmän avun saajia.

Lue Hannu Kapasen blogi.

Donation video

Näin avustajakoira Heppu auttaa MS-tautia sairastavaa Marjoa.

Kokemus yhteisistä luontoretkistä: "Heppu on kuntouttanut minua erinomaisen hyvin."
Donation steps
Step number
?
Step title
8 kysymystä keräyspäällikölle
Step text

Petri Äikiä vetää Invalidiliiton varainhankintaa 24 vuoden kokemuksella. Hänelle ensiarvoisen tärkeitä ovat ihmiset. Sekä oma väki että lahjoittajat ansaitsevat Petrin mielestä tinkimätöntä kunnioitusta ja yhdenvertaista kohtelua.

Step number
!
Step title
Vertaistuella tehdään pieniä ihmeitä
Step text

Invalidiliitto kouluttaa lahjoitusvaroin vuosittain uusia vertaistukihenkilöitä ja -perheitä. Keväällä 2022 alkavassa koulutuksessa annetaan ohjausta ja tukea vertaistukijana toimimiseen.