Auta vammaisten lasten perheitä

Lapsikampanja 2024

Lapsen syntyminen on perheelle aina suuri elämänmuutos. Kun vastasyntynyt onkin sairas, tulee muutoksesta vielä suurempi ja se haastaa koko perheen voimavarat.

Kotiin pitää tehdä usein esteettömiä ratkaisuja, ja moni vanhempi jää myös lapsensa omaishoitajaksi. Perheen tulot pienenevät ja menot sairauden myötä kasvavat. Tukea hakiessaan moni kokee joutuvansa byrokratian ja hyvinvointialueiden resurssipulan, sekä usein myös viranomaisten tietämättömyyden, pyöritykseen. “On aina henkisesti varauduttava siihen, että tukia ei ensin syystä tai toisesta saa”, kertoo 7-vuotiaan harvinaissairaan Sisu-pojan Salla-äiti.

Sisu 7v. metsässä retkellä pyörätuolissa

Invalidiliiton harvinaistoiminta järjestää vammaisten lasten perheille mm. sopeutumista tukevaa toimintaa, vertaistapaamisia ja lasten leirejä. Liittomme neuvontapalvelut ovat myös ahkerassa käytössä perheille uudessa tilanteessa.

“Vertaistukea on löytynyt ainoastaan invalidiliiton ja sen jäsenyhdistysten kautta. Voimme keskustella ongelmista ja jakaa tietoa sekä ajatuksiamme muiden perheitten kanssa. Vertaistuki on ollut korvaamatonta ja auttaa jaksamaan arjen haasteiden kanssa”, jatkaa Salla.

Lue lisää Lapsikampanjasta ja tue kotimaista vammaistyötä!

Tue avustajakoiratoimintaa – mahdollista itsenäisempi elämä!

Elena ja avustajakoira Gunnar, musta labrador

Invalidiliiton koulutettu avustajakoira auttaa vamman tai toiminnallisen rajoitteen kanssa elävää ihmistä arjessa ja mahdollistaa hänelle itsenäisemmän elämän. Avustajakoirakampanjamme käynnistyi 1.8.2023 – tule mukaan tukemaan kotimaista vammaistyötä ja avustajakoiriemme hyvinvointia!

Voit tukea avustajakoiratoimintaa myös ostamalla vuoden 2024 koirakalenterimme.

Lue lisää avustajakoirakampanjasta ja osallistu!

Ei tekosyitä! Esteettömyyskampanjalla varoja kotimaiselle vammaistyölle

Osallistu Invalidiliiton esteettömyyskampanjaan 2023 ja tue kotimaista vammaistyötä. Esteettömyys ja saavutettavuus ovat meille kaikille jossain vaiheessa tärkeitä asioita. Kampanjamme motto "Ei tekosyitä" on myös Henry Mannin, esteettömyyskartoittajan ja ratakelauksen paralympia-mitalistin motto. Henkka haluaa tarttua epäkohtiin ja hoitaa ne pois päiväjärjestyksestä. Motti sopisi meidän kaikkien arkeen!

Mies pyörätuolissa rullaportaiden alapäässä

Lue lisää esteettömyyskampanjastamme ja tue kotimaista vammaistyötä! Tutustu myös viereisellä palstalla esiteltävään Yhdessä-muistipeliin, jonka avulla tutustut vammaisuuteen, esteettömyyteen, apuvälineiden oikeisiin nimiin ja termeihin. Kivaa tekemistä kaikille!

Liftup paragraph
Liftup image
Puuhakirjojen kannet suomi ja ruotis
Liftup secondary title
Tutustu puuhakirjoihin, kivaa tekemistä lapsille
Puuhajengin matkassa
Liftup text
Invalidiliiton puuhakirjat antavat lapsille kivan puuhan ohessa tietoa vammaisuudesta, erilaisuudesta, apuvälineistä ja samalla myös käytösmalleista. Ketään ei saa kiusata. Tutustu!
Muistipelikortit ja rasia
Liftup secondary title
Kivaa ja kehittävää tekemistä kaikille
Yhdessä-muistipeli tukee esteettömyystyötä
Liftup text
Invalidiliiton uusi Yhdessä-muistipeli tarjoaa kaikille kivaa ja kehittävää tekemistä. Perinteisen kuvaparietsinnän ohessa pelissä on lisäkysymyksiä aiheista vammaisuus ja esteettömyys.
Liftup image
Avustajakoiran pentu istuu liivit päällä vanhan radion vieressä
Tue Invalidiliiton avustajakoiratoimintaa!
Avustajakoirakalenteri 2024
Liftup text
Invalidiliiton uusi avustajakoirakalenteri 2024 on ilmestynyt. Osta kalenteri itsellesi, työpaikalle, asiakkaille tai koirien ystävälle, mahdollistat vammaiselle henkilölle itsenäisemmän elämän.
Yrityslahjoitus liftup 850x502
Liftup secondary title
Miten yrityksesi hyötyy lahjoituksesta?
Lahjoittajapakettimme yrityksille
Liftup text
Lahjoitus Invalidiliitolle antaa yrityksille mahdollisuuden panostaa esteettömyyteen ja yhdenvertaisuuteen - etu, jota voit hyödyntää jatkossa vaikkapa yrityksesi laatukäsikirjassa tai erillisessä yhdenvertaisuustyössä.
Donation videos
Title
Yhdenvertaisuus, esteettömyys ja osallisuus – tue työtämme!