7 erivärissssä laatikossa iloisia naisia ja miehiä, osa pyörätuolissa. Keskellä teksti Sopivaa työtä kaikille, jossa o-kirjain on pyörätuoli, jonka käyttäjän kädessä sydän. Kuvituskuva.

Sopivaa työtä kaikille

Invalidiliitto edistää Sopivaa työtä kaikille -ajattelutapaa, jonka tavoitteena on parantaa erityisesti fyysisesti vammaisten ihmisten työllistymistä. Vaikka ihmisellä olisi jokin haaste – sairaus, vamma tai muu este – jokaisella on mahdollisuus työhön, kunhan sopiva työ ja tuki löytyvät. Työssäkäynnin mahdollisuus on jokaiselle työhön kykenevälle ja motivoituneelle ihmiselle tärkeä yhdenvertaisuuden kulmakivi.

Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuutta on rakennettu yhteistyökumppaneiden kanssa

Invalidiliitto rakentaa Sopivaa työtä kaikille -konseptia yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Alkuvuodesta 2020 toteutettiin yhteinen kiertue usealla paikkakunnalla. Vuoden aikana tavoitettiin eri keinoin satoja yrityksiä ja vammaisia työnhakijoita. Useita kymmeniä henkilöitä löysi vuoden aikana työtilaisuuksia ja työllistyi myös toistaiseksi voimassa oleviin työsuhteisiin tai eteni opiskeluihin tai muuhun ratkaisuun.

Vuonna 2021 yhteistyö jatkuu Ammattiopisto Spesian ja Work Pilotsin kanssa.

Lue lisää valmennuksista ja keikkatyömahdollisuuksista.

Lisätietoa yrityksille ja työnantajille palveluista.

sopivaa työtä kaikille -yhteystyökumppanien logot

”Työssäkäynnin mahdollisuus on tärkeä yhdenvertaisuuden kulmakivi”

Uutinen 17.6.2019
Invalidiliitto on nostanut esiin Sopivaa työtä kaikille -ajattelutavan, jonka tavoitteena on parantaa fyysisesti vammaisten ihmisten työllistymistä. Asiaa edistämään on perustettu Sopivaa työtä kaikille -neuvottelukunta, jonka puheenjohtajana toimii Opetushallituksen pääjohtaja Olli-Pekka Heinonen.