Avustajakoirat

Beneficiaries image
Avustajakoira poseeraan makuuasennossa.

Yli 50 vammaista ihmistä odottaa avustajakoiraa. Moni heistä on odottanut jo vuosia. Vähäisten varojen takia koiria valmistuu vain muutamia vuodessa.

Saapuessaan avustajakoira mullistaa isäntänsä tai emäntänsä elämän. Se avaa ovet, vie ulkoilemaan, nostaa pudonneet tavarat ja auttaa pukeutumisessa sekä riisumisessa. Joskus koira myös turvaa isäntänsä tai emäntänsä hengen. Näin on esimerkiksi silloin, kun se oppii tunnistamaan lähestyvät sairauskohtaukset tai hakemaan ihmisapua hädän hetkellä. Avustajakoira tuo mukanaan sellaisen itsenäisyyden ja vapauden, mitä mikään muu apuväline ei voi tarjota.

Koulutetun avustajakoiran hinta on noin 20 000 euroa. Käyttäjälleen koira on maksuton. Lahjoittamalla nyt olet mukana hankkimassa avustajakoiria niitä tarvitseville.

Ryhtyisitkö avustajakoirakummiksi?

Avustajakoiran hankintahinta on vain pieni osa sen kokonaiskustannuksista. Koiria hankkiessamme joudumme puntaroimaan myös sitä, onko meillä mahdollisuus pitää niistä parasta mahdollista huolta läpi työuran. Ryhtymällä kuukausilahjoittajaksi voit toimia avustajakoirien kummina ja auttaa jo työssään toimivia arjen supersankareita.

Invalidiliiton avustajakoiratoiminta

Invalidiliiton avustajakoiratoiminnalla on pitkät perinteet. Koiria on koulutettu vammaisten ihmisten avuksi jo lähes 30 vuoden ajan. Tutustu tarkemmin avustajakoiratoimintaan.

Liftup paragraph
Liftup image
Avustajakoiraheijastin
Liftup secondary title
Tukituotteet
Liftup title
Avustajakoiraheijastin
Liftup text
Voit tukea avustajakoiratoimintaa myös ostamalla avustajakoiraheijastimen tai muita tukituotteita.
Donation videos
Title
Tutustu avustajakoiriin ja niiden käyttäjiin
Video name
Pauli ja Aamu
Video name 2
Marjo ja Heppu
Video name 3
Ari ja Eddie
Full width quote
Quote text
En olisi ikinä uskonut, että voin elää näin täysipainoista elämää.
- Sanna-Kaisa Patjas, avustajakoiran käyttäjä