Etualalla pöydällä kannettava tietokone, sen vieressä käsi jossa silmälasit. Taustalla epäselvästi toinen henkilö kannettavan tietokoneen kanssa.

Mitä mieltä?

Invalidiliitossa kuuntelemme tarkasti jäsenistön mielipiteitä. Seuraamme jatkuvasti niin lainsäädäntöprosesseja, erilaisten verkostojen työtä, poliittisten toimijoiden näkemyksiä kuin kansalaisyhteiskunnassa keskustelussa olevia aiheita, jotta voimme parhaalla mahdollisella tavalla edistää liiton visiota ja tavoitteita.

Haluamme kuulla oman kenttämme ääntä paremmin. Tällä sivulla on aiheita, joita parhaillaan käsitellään liiton toimistolla. Linkkejä klikkaamalla pääsee antamaan vapaamuotoista palautetta valmistelun ja kehittämisen tueksi. Ota kantaa!

Kysely sosiaali- ja terveydenhuollon maksuista ja niiden vaikutuksista talouteesi

Vastaa Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisen verkoston, EAPN-FIN:n, jossa myös Invalidiliitto on edustettuna, kyselyyn sosiaali- ja terveydenhuollon maksuista ja niiden vaikutuksista talouteesi! Kyselyssä selvitetään lakisääteisten sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksujen ja Kela-omavastuiden maksamisesta sekä vaikeuksista selviytyä niiden kanssa. Vastauksia käytetään yhteiskunnallisessa vaikuttamistyössä! (Kysely avoinna 30.9. saakka)

Mitä mieltä taksiliikenteestä vuosi uudistuksen jälkeen?

Keräämme nyt uudelleen jatkovaikuttamisen tueksi tietoa yksittäisistä tilanteista - sekä hyvistä että huonoista kokemuksista. Tämän uusintakyselyn yksi tavoite on kerätä tietoa, miten taksipalvelujen toimivuus on muuttunut alkutilanteesta. (Kysely avoinna 25.8. asti)

Esteettömyyskeskus ESKE kerää tietoja esteettömyyden ja saavutettavuuden toteutumisesta. Kerro kokemuksistasi! (kysely avoinna toistaiseksi)

Aiemmat kyselyt:

Mistä aiheista sinun mielestäsi Invalidiliiton pitäisi järjestää koulutusta? (koulutustoiveet vuodelle 2020)

Esteettömyyden toteutuminen äänestyspaikoilla kevään 2019 europarlamenttivaaleissa.

Harvinaisten sairauksien kansallinen ohjelma 2019-2022 (lausuntokommentit)

Esteettömyyden toteutuminen äänestyspaikoilla kevään 2019 eduskuntavaaleissa

Hallitusohjelmavaikuttaminen

Euroopan parlamentin vaalit